Nieuws

Piekperiodes

Uit onderzoek bij 120 grote retailers in Europa is gebleken dat 62% geen realtime-informatie heeft over hun productbeschikbaarheid.

In dit onderzoek concludeert Zetes dat retailers hierdoor in de piek periodes maar liefst 35% van de verkopen mislopen doordat er geen informatie beschikbaar is over de voorraad van het product.

In de piekperiodes is het juist voor de retail van groot belang om klanten te trekken. Als de klant dan niet gegarandeerd kan worden dat de informatie op de diverse kanalen consistent en up to date is loopt de retailer niet alleen de verkoop mis maar het kan ook schade brengen aan de reputatie aan het merk.

 

Voordelen RFID

Een aantal grotere merken is al overgestapt en ziet de voordelen van het gebruik van RFID, hierdoor kunnen zij de informatiestromen beter beheren en de digitale en fysieke wereld met elkaar te combineren. De combinatie van deze twee werelden biedt een groot scala van mogelijkheden die de klantervaring kunnen verbeteren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn te lezen in het artikel van Ashley Burkle van Impinj: Lululemon, UNTUCKit, Zara Don’t Make Customers Choose

Voor meer praktijkvoorbeelden of specifieke vragen kunt u altijd contact met ons opnemen via onze contactpagina.